Spis treści

  • Czym tak naprawdę jest thin content?
  • Przejawy thin content
    • Zbyt duża ilość słów kluczowych
    • Automatycznie tworzone treści
    • Treści nieatrakcyjne dla odbiorców
  • Negatywny wpływ thin content
    • Pozycjonowanie strony internetowej
    • aktywność w obrębie witryny
  • Diagnoza – czy Twoja strona cierpi na problem thin content?
    • Google Search Console
    • Screamin Frog Spider
    • SiteBulb
  • Podsumowanie

Thin content to szerokie pojęcie, które można ogólnikowo nazwać treściami niskiej jakości na witrynie. Zalicza się do nich nie tylko krótkie treści z błędami, ale również generowane automatycznie. Czy Twoja strona cierpi na ten problem? Sprawdźmy!

Czym tak naprawdę jest thin content?

Co to jest thin content?
Źródło: www.unsplash.com

Thin content to materiały oraz treści niskiej jakości, które zawierają błędy ortograficzne, gramatyczne oraz merytoryczne. Nie należą one do atrakcyjnych, dlatego nie zachęcają użytkownika do dalszego przeglądania zawartości strony internetowej.

W grupie thin content znajdują się także treści generowane automatycznie oraz zawierające niezliczoną liczbę słów kluczy. Zbyt duża ich ilość sprawia, że Google może rozpoznać treść jako spam lub działanie Black Hat SEO, czyli niedozwolonych technik pozycjonowania stron internetowych polegających na stworzeniu dwóch wersji treści – jednej dla użytkowników, a drugiej dla botów. Thin content powoduje obniżenie pozycji w wyszukiwaniach Google, co oczywiście nie wpływa dobrze na popularność, a w tym ruch użytkowników w obrębie strony internetowej.

Obecnie niskiej jakości treści nie są akceptowalne, dlatego właściciele witryn kładą ogromny nacisk na content udostępniany na swojej stronie. Jest on kierowany do użytkowników, a nie robotów – za lepsze rozpoznawanie oraz rozumienie treści na stronach przez Googleboty odpowiada algorytm o nazwie Panda. Zrewolucjonizował on techniki optymalizacji treści dotyczących content marketingu.

Panda działa na zasadzie regularnej oceny stron internetowych z wykorzystaniem robotów indeksujących Google. Zatem im wyższa jakość treści, tym wyższa pozycja w wyszukiwaniu. Analogicznie, jeżeli Twoja strona internetowa cierpi na problem thin content, to nie znajdzie się na początkowych pozycjach wyszukiwania.

Przejawy thin content

Aby zapobiec niekorzystnemu pozycjonowaniu swojej witryny, należy najpierw dowiedzieć się, co jest tego powodem. W związku z tym zebraliśmy najczęściej występujące na stronach internetowych treści, które wpływają na obniżenie pozycji wyszukiwania w ramach thin content.

Zbyt duża ilość słów kluczowych

Odpowiednia liczba słów kluczowych w treści jest niezwykle ważna, ponieważ wpływa na jej optymalizację, jednak ich nadużywanie sprawia, że tekst nie jest przyjemny w odbiorze dla użytkownika. Często zdarza się, że treści są przesycone słowami kluczami i przez to nie brzmią naturalnie. Powoduje to utratę przesłania, wartości, a przede wszystkim jakości danego tekstu. Najlepiej widać to w krótkich tekstach czy sloganach, w których zbyt duża ilość słów kluczy wpływa negatywnie na czytelność.

Automatycznie tworzone treści

Jest to również jeden z głównych błędów wpływających na pozycjonowanie strony. Ten typ thin contentu to skutek wykorzystywania programów komputerowych, które na bazie danego wpisu bądź artykułu generują podobne treści. Najczęściej są one mało wartościowe dla użytkownika ze względu na brak kontekstu, sensu bądź niepoprawnie dobrane słowa. Umieszczanie tego typu treści na stronie internetowej jest widoczne dla robotów Google, przez co witryna trafia na niższe pozycje wyszukiwania.

Treści nieatrakcyjne dla odbiorców

W tę kategorię wpisują się teksty o niskiej wartości merytorycznej lub zbyt krótkie fragmenty tekstu. Jeżeli więc treść danej witryny jest niezrozumiała, zbyt ogólna lub nieprzydatna dla użytkownika, Google umieści stronę internetową na niskiej pozycji w wyszukiwarce.

Podobnie w przypadku krótkich tekstów w obrębie całej podstrony. Algorytmy Google przenoszą ją niżej, ponieważ nie odpowiada ona ustalonym oczekiwaniom użytkownika, czyli zawiera za mało informacji, przez co nie jest wyczerpująca.

Negatywny wpływ thin content

Jaki wpływ na thin content na Twoją stronę internetową?
Źródło: www.pixabay.com

Od momentu wprowadzenia algorytmu Panda treści niskiej jakości mogą znacznie pogorszyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. W związku z tym thin content nie należy do korzystnych rozwiązań, może wręcz znacznie zmniejszyć widoczność, a co za tym idzie również popularność strony internetowej. Warto wystrzegać się przed udostępnianiem treści, które wyszukiwarka mogłaby uznać jako treści niskiej jakości. Sprawdźmy więc, na co najbardziej wpływa thin content?

Pozycjonowanie strony internetowej

Jak już wspomnieliśmy, thin content ma znaczny wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwaniu Google. Niewielka wartość merytoryczna witryny internetowej wpływa negatywnie na jej prezencję, przez co może wydawać się nieprofesjonalna oraz zniechęcająca dla typowego użytkownika.

Aktywność w obrębie witryny

Niska pozycja wyszukiwania łączy się z popularnością witryny. Użytkownicy z reguły wybierają strony internetowe znajdujące się na pierwszych miejscach wyszukiwania. Jeżeli więc Twoja strona cierpi na problem thin content, to niestety ruch w jej obrębie będzie znacznie niższy niż w obrębie witryn dysponujących wartościowym i dobrze zoptymalizowanym contentem.

Diagnoza – czy Twoja strona cierpi na problem thin content?

Pierwszą czynnością, którą należy wykonać sprawdzając, czy na stronie internetowej występuje ten problem jest analiza treści. Warto zwrócić uwagę czy teksty nie są duplikowane w obrębie całej witryny, jeżeli oczywiście ona istnieje. Nawet pozornie nieznaczne zmiany powodują, że jakość treści znajdujących się na stronie widocznie się poprawi. Jeżeli strona nie jest bardzo rozbudowana, można ręcznie przejrzeć zawartość podstron i zadbać o zróżnicowanie znajdujących się na nich treści. Do większych witryn polecane jest jednak wykorzystanie specjalistycznych narzędzi, które znacznie przyspieszają i ułatwiają proces.

Google Search Console

To darmowe narzędzie, które pozwala na identyfikację podstron wyświetlających się w wyszukiwarce, ale nie generujących ruchu.

Screamin Frog Spider

Narzędzie pozwala na znalezienie pustych podstron i kategorii, duplikowanych treści oraz analizuje poprawność metatagów. Sprawdza i udostępnia również ilość niewłaściwych przekierowań. Podobne działanie ma również narzędzie Deep Crawl.

SiteBulb

Narzędzie tworzy raport o nazwie On Page, który selekcjonuje podstrony bez treści lub z jej niewielką ilością (do 25 lub 50 słów).

Podsumowanie

Thin content to jeden z poważnych problemów występujących w obrębie wielu stron internetowych. Jak go unikać? Warto regularnie sprawdzać, jakie treści znajdują się w witrynie. Można zrobić to samodzielnie lub zlecić takie działanie firmom specjalizującym się w marketingu internetowym. Oczekujesz profesjonalnej analizy swojej strony internetowej? Zgłoś się do nas i sprawdź sam, jak #dostarczamyklientów!

Poprzedni wpis
Google Merchant Center, czyli jak dodać swój sklep internetowy do Google Shopping?
Następny wpis
Co to jest crawl budget i jaki ma wpływ na stronę internetową?

    Krok 2 z 4

    Czy chcesz porozmawiać z nami na temat strategii marketingowej dla Twojego Biznesu?

    Możesz liczyć na nasze doświadczenie i wiedzę, dzięki którym zidentyfikujemy potencjalne obszary do poprawy i wskażemy konkretne działania, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele. Konsultacja ma oczywiście darmowy i niezobowiązujący charakter.

    Krok 4 z 4

    Dziękujemy za wypełnienie formularza! Zabieramy się do jego analizy i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h (chyba, że wypełniłeś formularz w weekend :) ).

    Krok 3 z 4

    Jakie cele chcesz osiągnąć (wielokrotny wybór):

    Krok 4 z 4

    Które usługi Cię interesują? (wielokrotny wybór)

    Ile wynosi Twój miesięczny budżet marketingowy?

    Zgoda na przetwarzanie danych (pole wymagane)

    This will close in 0 seconds